آموزش دوخت پالتو زیپ دار

آموزش دوخت پالتو زیپ دار (آموزش خیاطی)

آموزش دوخت پالتو زیپ دار

پالتوهای زیب دار از پالتوهای پرطرفدار در فصل زمستان می باشند که در آموزش امروز ترمه سرا روش دوخت آن را برای شما مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا الگوی اولیه رارسم می کنیم لقی ها را مشخص کرده و می بندیم نیاز نیست لقی یقه بسته شود چون یقه کیپ طراحی می شود ۱ سانتی متر از سرشانه یقه را گشاد می کنیم ۱/۵ از قسمت خط وسط جلو بازی یقه طراحی می شود.

برای روهمگرد یقه یک دوم فاصله ی سینه به الگوی پیش اضافه می شود، این مدل برش از سرشانه است بعد از طراحی برش الگو را از زیر پنس سینه تا بالا قیچی می کنیم و در قسمت کارور از هر طرف این برش لقی ۱ سانتی متری می گیریم.

الگوی پشت هم ۱/۵ سانتی متر در قسمت کارور گرفته می شود.البته این لقی برای همه ی متدها نمی باشد در قسمت پایین مانتو ۳ سانتی متر به پهلو اضافه میکنیم تا مقداری فون شود.

برای کشیدن یقه ی جداگانه در این مدل نیاز به اندازه ی یقه پیش و پشت داریم روی الگو مشخص کرده و با متر اندازه می زنیم.

قسمت اندازه زده شده با AB مشخص شده این اندازه را به دلخواه اگر می خواهید روی هم قرار گیرد بیشتر بگیرید و اگر اندازه ی یقه را لب به لب می خواهید از خط وسط الگوی پیش اندازه بزنید تا یقه در جلو لب ب لب باشد.

برای قسمت یقه خط صاف بکشید به اندازه ی دور یقه ی اندازه زده شده پهنای یقه دلخواه است ۶ سانتی متر اندازه ی نرمال است مستطیل را رسم می کنیم.

برای اینکه یقه روی تن ایستایی زیبایی داشته باشد در قسمت بالای یقه ۴ تا اوزمان ۰/۵ سانتی می دهیم تا یقه حالت خوبی داشته باشد.

برای آستین هم اگر مایل بودید آستین کتی رسم کنید و زیپ را روی درز پشت برای نما تا ۱۵ سانتی متر بدوزید، یا آستین معمولی رسم کنید به اندازه ۴ سانتی متر از پشت داخل شده ۱۵ سانتی متر به بالا علامت گذاشته روی خود پارچه برش می زنیم.

روی آستین زیپ حالت نما دارد، روی تنه ی مانتو زیپ بین برش از سرشانه دوخته می شود و در قسمت همگرد بین رویه و سجاف دوخته می شود.

برای جیب از خط کمر ۵ سانتی متر پایین می آییم علامت می گذاریم اگر در جیب را به این شکل می خواهید در قسمت بالا ۹ سانتی متر از پهلو داخل شوید در پایین جیب ۶ سانتی متر داخل می شوید در جیب را به اندازه ی ۱۵ سانتی متر علامت می زنیم.

شما هم نظر دهید

نظر شما در مورد آموزش دوخت پالتو زیپ دار
نام
ایمیل (نمایش داده نمی شود)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (در صورت تمایل)
متن نظر درباره آموزش دوخت پالتو زیپ دار
آموزشگاه خیاطی ترمه سرا