آموزش دوخت لباس زیر زنانه

آموزش دوخت لباس زیر زنانه (آموزش خیاطی)

آموزش دوخت لباس زیر زنانه

اگر شما علاقمند هستید که لباس زیر خود را خودتان بدوزید ما در این مطلب از ترمه سرا روش دوخت آن را با الگو به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

الگوی جلو یا پیش شورت زنانه:

برای کشیدن کادر اولیه ی شورت یا سوتیئس زنانه ابتدا باید یک مستطیل بکشیم که طول آن برابر است با دور باسن تقسیم بر چهار منهای 2 الی 6 سانتی متر باشد. این مقدار کم کردن بستگی به مقدار کشش پارچه داره و هر چقدر کشش پارچه زیاد باشه به عدد 6 نزدیک تر می شویم . طول مستطیل رو با اعداد 1 و 2 نام گذاری می کنیم.

عرض کادر برابر است با قد فاق یا همان بر آمدگی باسن منهای 4/5 الی 8 سانتی متر و پایین عرض را 3 می نامیم. (عرض کادر همان قد شورت است).
بهتر است بدانیم که قد شورت یعنی همان فاصله ی بین 2 و 3 طبق مد روز یا مدل های مختلف می تواند تغییر کند.

از نقطه ی 1 (خط پهلو) 8 الی 10 سانتی متر پایین می آییم و آن را 5 می نامیم. نکته دیگر اینکه فاصله ی بین 1_5 هم طبق مد روز تغییر می کند. بعد از این مراحل از نقطه ی 1 روی خط کمر 2 الی 3 سانتی متر داخل می شویم و بصورت پنس به نقطه ی 5 وصل می کنیم. البته این نکته رو باید بدانیم که در سری دوزی ها فاصله ی 1 تا 7 رو حذف می کنند و خط پهلو رو صاف می گیرند.

از نقطه 4 بصورت اریب به 5 وصل می کنیم. بعد خط 4_5 را به اندازه ی 1/5 الی 3 سانتی متر با توجه به مدل دلخواه خودتان داخل شده و آن را 6 می نامیم و با خطی منحنی به نقاط 4 و 5 وصل می کنیم.

و اما الگوی پشت سوتیئس :
برای الگو پشت تمام مراحل الگو جلو رو انجام می دهیم با این تفاوت که در قسمت پایین کادر عرض فاق 4.5 الی 7 سانتی متر می باشد و این قسمت هم مثل جلو به سایز بستگی دارد و هر چقدر در قسمت جلو اندازه هایتان را بیشتر بگیرید در قسمت پشت هم باید همان مقدار به اندازه هایتان اضافه کنید. و تفاوت دوم این که از خط 4_5 به اندازه ی 0.5 یا 1.5 سانتی متر خارج می شویم و آن را نقطه ی 6 می نامیم و بعد بصورت منحنی آن را به نقاط 4 و 5 وصل می کنیم. از نقطه 1 در خط پهلو( 2 الی 3 سانتی متر به اندازه ی جلو) داخل می شویم و آن را 7 می نامیم. بعد از نقطه ی 2 به اندازه ی 1.5 الی 3 سانتی متر بالا می رویم و آن را 8 می نامیم و حالا از 8 به 7 وصل می کنیم.
از نقطه ی 3 به اندازه ی 1 سانتب متر بالا می رویم و نقطه 9 بدست می آید. بعد از نقطه ی 9 به 4 هلال پایین فاق رو رسم می کنیم. ((دقت کنید این منحنی در نزدیکی نقطه 9 به شکل یه خط صاف باشد و بعد در نزدیکی نقطه ی 4 انحنا پیدا کند.))

تا اینجا چند نکته را باید بدانید اینکه:

1_پهنای خط پهلو (خط1_5) بستگی به مدل می تواند 2.5 الی 3.5 سانتی متر و یا 4 الی 7 سانتی متر باشد.(به دلخواه).

2_از سایز 34 تا 40 از این اندازه هایی که برای خط پهلو گفتیم 2 الی 3 سانت کم می شود. مثلا اگه قرار است خط 1_5 به اندازه ی 6 سانتی متر در نظر گرفته شود برای سایز 34 تا 40 می شود.

حالا اگر دقت کنید داخل همه ی شورت ها بین قسمت جلو و پشت یه قسمت دیگه ای می باشد به نام ((جوجک)).

برای رسم جوجک آن مقداری که ملاک است که شما در الگو پیش و پشت از قد فاق کم کردید. منظورمان عرض کادر است که گفتم می شود قد فاق منهای 5 الی 8 سانتی متر .
حالا شما هر عددی را که از قد فاق کم کردید در نظر بگیرید. من فرض میکنم که قد فاق منهای 5 شده است.
5 سانت از قسمت جلو و 5 سانت هم از قسمت پشت کم شده و از طرفی برای آزادی سوتیئس در پا 4 الی 7 سانت دیگر هم در نظر می گیریم .(این بستگی به خودتان دارد که میخواهید چقدر سوتیئس از طرف پایین جذب یا آزاد باشد).

بنابر این قد جوجک برابر می شود با 4 الی 7+5+5 یه خط عمودی به این اندازه می کشیم و آن را با نقاط 1و2 نام گذاری می کنیم.

در الگو جلو عرض فاق رو 3.5 سانتی متر گرفتیم پس در اینجا هم از طرفین نقطه 1 به اندازه 3.5 سانتی متر بیرون می رویم و نقاط جدید را با 3و 4 نام گذاری می کنیم.

در الگوی پشت عرض فاق رو 4.5 الی7 سانت در نظر گرفتیم.پس در اینجا هم به همان اندازه از طرفین نقطه 2 بیرون می رویم و نقاط بدست آمده را 5و 6 می نامیم.
حالا از نقطه 2 به اندازه ی 1 سانتی متر پایین می رویم آن را 7 می نامیم و نقاط 5 و 6 و 7 را بصورت منحنی به هم وصل می کنیم.
از نقاط 3 و 4 یه خط صاف به طرف پایین می کشیم و به دلخواه خودمان از این خط به اندازه 1.5 الی 3 سانتی متر داخل می شویم و یک خط منحنی رسم می کنیم که از نقاط 3 و 5 بگذرد و طرف دیگه الگو را هم دقیقا بصورت قرینه این طرف رسم می کنیم .
تا اینجا الگوی یک شورت زنانه ایرانی یا یک سوتیئس زنانه را رسم کردیم.

شما هم نظر دهید

نظر شما در مورد آموزش دوخت لباس زیر زنانه
نام
ایمیل (نمایش داده نمی شود)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (در صورت تمایل)
متن نظر درباره آموزش دوخت لباس زیر زنانه
آموزشگاه خیاطی ترمه سرا