آموزش نکات دوخت لباس با چرخ خیاطی

آموزش نکات دوخت لباس با چرخ خیاطی (آموزش خیاطی)

آموزش نکات دوخت لباس با چرخ خیاطی

امروز می خواهیم برای شما عزیزان نکات مهم در کار با چرخ خیاطی را توضیح دهیم.

گام اول برای دوخت هر نوع لباس با چرخ خیاطی ، انتخاب الگو است. برای انتخاب یک لباس ابتدا باید چند چیز را بررسی کنید. اولین چیزی که در انتخاب لباس تاثیر دارد نوع اندام شما است. بنابراین حتما صحیح و صادقانه اندام خود را اندازه گیری کنید. این کار را می توانید به کمک یک دوست انجام دهید. سپس باید نوع الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید برای این کار باید به این سوالات پاسخ دهید: آیا شما لباس جذب دوست دارید؟ و یا به لباس های آزاد و گشاد علاقه مند هستید؟ جواب این سوالات برای هر کسی ممکن است متفاوت باشد و انتخاب الگو امری کاملا شخصی است.

در نهایت شما باید سبک لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار باید به این موضوع فکر کنید که چه لباسی می خواهید. آیا لباسی است که شما واقعا علاقه مند به داشتن آن هستید؟ هزاران الگوی لباس با برند های مختلف وجود دارد و شما باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

انتخاب پارچه

بعد از انتخاب الگو و سبک لباس، زمان تعیین نوع پارچه می رسد. انتخاب پارچه تا حد زیادی به الگو و سبک لباس وابسته است. برای مثال برای دوخت یک لباس که دارای ساختار است، استفاده از پارچه نازک تقریبا فاجعه بار است و به همین ترتیب دوخت دوخت لباس هایی که دارای سبک شل و سلیس هستند با پارچه های محکم غیر ممکن است. رنگ و طرح پارچه نیز تا حد زیادی بستگی به سبک لباس و مناسبتی که می خواهید لباس را در آن بپوشید بستگی دارد.

برش و علامت گذاری تکه های پارچه

برای برش الگو شما نیاز به علامت گذاری دارید. برای علامت گذاری پارچه هایی مانند حریر که در صورت استفاده از سنجاق، بر روی پارچه سوراخ غیرقابل ترمیم ایجاد می شود، توصیه می شود از سوزن فقط در داخل قسمت هایی که برش می خورند استفاده کنید.

پس از انتخاب اندازه و برش دادن قطعات الگو، زمان علامت گذاری پارچه به منظور ایجاد طرح و مدل بر روی آن است. بعد از صرف زمان در انتخاب الگو، نوع پارچه، سبک لباس و برش الگو، باید در علامت گذاری دقت کنید چون در صورت استفاده از وسیله غیر قابل پاک شدن برای این کار، تمام زحمات شما از بین خواهد رفت. توصیه می شود از مداد قابل پاک شدن (به وسیله آب)، سوزن ته گرد و یا گچ خیاطی برای اینکار استفاده کنید. و دقت داشته باشید که فقط داخل پارچه و یا درز را علامت بزنید.

ایجاد طرح و مدل بر روی پارچه

شکل دهی به پارچه به مدل مورد نظر و اندام شما بستگی دارد. برای مثال یکی از طرح ها، پلیسه است که معمولا در قسمت زیر سینه، باسن و سرآستین ها استفاده می شود و باعث برجسته تر شدن می شود.

بعد از دنبال کردن الگوی شکل دادن به پارچه، در نظر بگیرید که چگونه می خواهید این اشکال را به هم وصل کنید. برای این کار می توانید دوخت های مختلف را انتخاب کنید این امر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. مثلا می توانید از دوخت فرانسوی، سجاف کور و یا انواع دیگر دوخت استفاده کنید. این کار سطح دوخت شما را بالا می برد. فراموش نکنید که برای انجام این دوخت ها باید از پایه مناسب در چرخ خیاطی استفاده کنید.

نکات تکمیلی: تزئین لباس

درست است که طراحی و دوخت لباس با چرخ خیاطی ، بدون تزئین نیز کامل است اما استفاده از دکمه ها و دوخت های تزئینی کار شما را بسیار حرفه ای تر نشان می دهد. همچنین ایجاد دوخت بر روی لباس با رنگ نخ متضاد با پارچه جلوه زیبا و حرفه ای به لباس شما می دهد. اگرچه استفاده از این وسایل و این نوع دوخت ها ضروری نیست، اما استفاده از آنها باعث جلب توجه بیشتر می شود.

شما هم نظر دهید

نظر شما در مورد آموزش نکات دوخت لباس با چرخ خیاطی
نام
ایمیل (نمایش داده نمی شود)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (در صورت تمایل)
متن نظر درباره آموزش نکات دوخت لباس با چرخ خیاطی
آموزشگاه خیاطی ترمه سرا