آموزش دوخت لباس دخترانه فانتزی

آموزش دوخت لباس دخترانه فانتزی (آموزش خیاطی)

آموزش دوخت لباس دخترانه فانتزی

این مدل از دو لایه تشکیل شده لایه ی زیری که الگوشو الان توضیح میدم و لایه ی رویی که با تور و به روش مولاژ دوخته میشه . مولاژ روشیه که پارچه رو تنِ مانکن یا خودِ فرد مدل میخوره و کوک زده میشه بعد از تنِ مانکن درش میارن و میدوزنش واسه همینه که روی قسمتِ توری هیچ درزی وجود نداره چون از الگو استفاده نشده .در نهایت این دو لایه در قسمت پهلو و نوارِ دکمه ای که وسط جلو نصب شده به هم وصل میشن .

ابتدا از خط وسط جلو ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر به سمت چپ و راست رفته و خطوط نوارِ جلو را رسم میکنیم ( خطوط سبز ) . در صورت دلخواه میتونیدحلقه ی یقه رو ۰٫۵ الی ۱ سانت از گوشه ی گردن و وسط پشت و ۲ الی ۳ سانت از وسط جلو گشاد کنید .
حدود ۴ الی ۵ سانتی متر از خط کف حلقه پایین آمده و طرحِ دکلته روی الگو کشیده میشه دقت کنید که تو این مدل لازم نیست پنس سرشانه بزرگ بشه بلکه فقط طرحِ یقه مثل دکلته کشیده میشه . همونجور که تو شکل میبینید طرحِ دکلته باید از موازنه ی سینه رد بشه ( خط قرمز ) طرح دکلته ی پشت هم مثل شکل کشیده میشه .

در مرحله ی بعد نوارِ جلوی لباس قیچی شده و از الگوی اصلی جدا میشه . الگو از خط قرمز و خط آبی که خط کمر هست قیچی میشه .
بعد از اینکه قسمتِ دکلته ی بالاتنه قیچی شد خطوط ساسونِ زیر سینه ( خطوط زرد ) هم قیچی شده و به هم چسبانده میشن تا به این صورت ساسون زیر سینه بسته بشه .
دامنِ پیراهن هم مثل بالاتنه از دو لایه تشکیل شده . لایه ی زیری که به صورت دامن فون شده روی پارچه برش میخوره برای فون کردنِ لایه ی زیری باید خطوط بنفش از تا نقطه ی زرد قیچی بشن . خط صورتی هم از پایین تا نقطه ی زرد قیچی بشه . خطوط بنفش به هم چسبانده میشن و ساسون به زیرِ نقطه ی زرد منتقل میشه و دامنِ پیراهن به این روش فون میشه .


برای دامنِ لایه ی توریِ پیراهن باید به خط وسط جلو ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر اضافه بشه و کناره های دامن هم ۳ سانت فون میشه . این مقداری که به وسط جلو اضافه کردیم و مقدارِ ساسون موقع دوخت چین کش میشن .
قسمت بالاتنه ی توری پیراهن هم یا به روش مولاژ یا با الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس برش میشه .
در مرحله ی دوخت ابتدا به قسمتِ بالای دکلته ی لایه ی زیری نوار اریب دوخته میشه بعد لایه ی تور روی لایه ی پارچه ای قرار میگیره قسمت پشت لباس همراه با تور از پهلو به قسمت جلوی لباس وصل میشه . دامنِ پارچه ای به بالاتنه ی پارچه ای و دامن توری به بالاتنه ی توری وصل میشه .
و در نهایت نواری که ابتدا از الگو جدا کرده بودیم به صورت دو لا روی پارچه برش میشه و مثل کمریِ دامن به قسمت جلوی پیراهن دوخته میشه و یقه ی پیراهن که یقه شومیز پایه جدا هست نصب میشه و تمام .
در مرحله ی آخر دورِ حلقه آستین نوار اریب دوخته میشه و قسمت دکلته ی لایه ی زیری با بستهای ریز به لایه ی رویی وصل میشن .
در صورت دلخواه میتونید یه کمربند جدا بدوزید و روی کمر پیراهن به کمرتون ببندید .

شما هم نظر دهید

نظر شما در مورد آموزش دوخت لباس دخترانه فانتزی
نام
ایمیل (نمایش داده نمی شود)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (در صورت تمایل)
متن نظر درباره آموزش دوخت لباس دخترانه فانتزی
آموزشگاه خیاطی ترمه سرا